Eindelijk in Delhi - Reisverslag uit Delhi, India van Rene Waard - WaarBenJij.nu Eindelijk in Delhi - Reisverslag uit Delhi, India van Rene Waard - WaarBenJij.nu

Eindelijk in Delhi

Door: Marcella

Blijf op de hoogte en volg Rene

20 April 2010 | India, Delhi

De bedoeling was om vorige week dinsdag naar Delhi te vertrekken. Het bleek echter nogal lastig om treinkaartjes te vinden, dus uiteindelijk zijn we pas vrijdag vertrokken naar Delhi. In de tussentijd hebben we meer geholpen in het weeshuis en hebben we vooral geprobeerd veel tijd met de kinderen door te brengen.
Vrijdagmiddag zijn we eindelijk vertrokken naar Delhi. We hadden bijna de trein gemist. De laastste mensen van ons team sprongen in de trein toen hij al begon te rijden. Dus dat was nogal spannend. René heeft uiteraard enorm veel vrienden gemaakt tijdens de treinrit. De reis duurde 27 uur. Dus er was ook genoeg tijd om mensen te ontmoeten. René heeft ballonnen gemaakt voor de kinderen in de trein, heeft vrienden gemaakt met het personeel in de trein, heeft geholpen in de keuken en heeft zelfs gratis lunch gehad met een familie in de trein. Toen we eenmaal in Delhi waren op het station, kwam er een groep van ongeveer 20 mensen naar ons toe om ons gedag te zeggen. We waren blijkbaar erg populair.

We zijn zaterdag naar ons 'hotel' gegaan. We zitten midden in een backpackerswijk. Dus er zijn hier enorm veel blanke mensen. Om eerlijk te zijn was dat echt even wennen de eerste paar dagen. We waren helemaal niet meer gewend om westerse mensen te zien en we hadden het ook niet echt verwacht. Half europa is hier gestrand doordat de vliegvelden plat liggen, dus daardoor is het hier begeven van de europeanen. We hebben zelfs de eerste Nederlanders ontmoet :) Daardoor ontmoeten we hier wel enorm veel mensen.

Zondag hebben we een dag genomen om uit te rusten en gisteren zijn we weer begonnen met het echte werk. We hebben een gebedswandeling gedaan, waarbij we gebeden hebben voor mensen en voor tempels en dergelijke.
Vandaag zijn we opgesplitst in 3 groepen en hebben we elk ongeveer 10 euro meegekregen. Het doel was om te bidden en het geld weg te geven. Het was heel erg gaaf om gewoon te geven heel de dag. 10 euro is namelijk een mega bedrag hier, voor veel mensen bijna een maandsalaris. We hebben voor veel zwervers eten gekocht en hebben een weduwe geld gegeven om voor haar kinderen te kunnen zorgen.

We blijven nog 1 nachtje in het centrum van Delhi. Daarna gaan we naar een buitenwijk in Delhi. Toen we nog in Pune waren, ontmoetten we een dokter uit Engeland. Hij had afgelopen zaterdag naar Londen moeten vliegen, maar omdat het vliegveld daar dicht was, zit hij nu vast in Delhi. Daar heeft hij een dominee ontmoet die hij in contact heeft gebracht met ons. Deze dominee heeft contacten in heel Delhi en wil zelfs zijn huis voor ons openstellen. We gaan dus morgen verhuizen naar zijn huis en gaan heel veel verschillende dingen doen wat ministry betreft. Waarschijnlijk gaan we in sloppenwijken werken, met studenten werken en misschien Engelse les gevebn. Volgende week hebben we waarschijnlijk een beter idee wat we gaan doen. In de buitenwijken is er alleen niet zoveel internet beschikbaar, dus het kan misschien weer even duren voordat we een nieuwe update hebben.

We kijken er heel erg naar uit om weer naar huis te gaan. Dus we beginnen wel een beetje heimwee te krijgen...

• 21 April 2010 - 13:25

Dennis En Kirsten:

he lieve broer en zus!

heel heel veel plezier en succes en gaaf dat alles zo even voor je uitgezet word, je hoeft 'niets' te doen!
    Wij zien ook erg naar jullie uit wante het word nu wel eens tijd;)
    Blessed en tot over een maand(je)

xx

• 23 April 2010 - 06:03

Hanneke:

He lieve kinderen
    Wat een bijzondere tijd hebben jullie. Gaaf om uit liefde zo maar mensen te helpen die geen geld hebben.
    En wat bijzonder dat die dominee op jullie pad gebracht wordt. En dat jullie daar allemaal onderdak krijgen. Groot hart heeft hij.
    Geniet van de laatste weken en ik zie uit naar jullie.
    Veel zegen en liefs,
    Hanneke

• 28 April 2010 - 08:06

Edwin En Jeannette:

Hee René en Marcella!

Wat ontzettend gaaf om jullie reisverslagen te lezen. Ik liep wat achter dus ik heb er net een aantal achter elkaar gelezen. Echt mooi hoe jullie tot zegen kunnen zijn voor zoveel mensen en kinderen. We zien ernaar uit om jullie straks weer te spreken; ik heb het gevoel dat we twee veranderde mensen zullen zien!
    Nog heel veel zegen in de komende weken en tot snel!

Groetjes, Edwin en Jeannette