Eerste week - Reisverslag uit San Pedro, Belize van Rene Waard - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit San Pedro, Belize van Rene Waard - WaarBenJij.nu

Eerste week

Door: Marcella

Blijf op de hoogte en volg Rene

09 Januari 2010 | Belize, San Pedro

Onze introductieweek zit erop! Het was heel erg vemoeiend. Er komen zoveel nieuwe dingen op je af...
De eerste dagen hebben we vooral het handboek moeten lezen met de regels van de basis. Daarover kregen we gisteren onze eerste test. Samen met een ander meisje had ik een 100% score. Zelf in de tie break hadden we dezelfde score. We moesten daarom de prijs (20 euro aan ijsjes tegoedbon) delen. Dat worden dus en hoop ijsjes!
Verder hebben we en aantal keer aanbidding gehad. De liedjes zijn hier compleet anders dan thuis, dus dat is nog even wennen.
Toch heeft God ons al zoveel geleerd in de eerste week. Het is echt heel gaaf om te zien dat als je God zoekt, je hem ook vindt!
Zelfs de teambuilding was best leuk. dus dat viel heel erg mee.

Gisterenavond hebben we onze getuigenissen met elkaar gedeeld. Dat was best lastig in het Engels, maar het is ook heel gaaf om te zien hoe andere mensen uit verschillende cultueren het geloof beleven.

Rene heeft als werktaak gekregen om de grond schoon te houden en de fietsen te onderhouden en ik ga elke week met 2 andere meiden de stad om boodschappen te doen. Vandaag zijn we voor het eerst gegaan. De supermarkten hier zijn zo anders als thuis! En alle gewichten gaan in pounds en ounces... dus dat is even wennen. De stad is super klein! Er zijn maar 3 straten (frontstreet, middlestreet en backstreet). En er zijn bijna alleen maar supermarkten.

Vanmiddag gaan we naar een echte Beliziaanse verjaardag. Een medestudent heeft tweelingzusjes die vandaag jarig zijn. Dus we zijn erg benieuwd! Het regent al wel heel de dag, dus het is lekker geblubber

Maandag gaan we eindelijk duiken! Dus daar kijken we erg naar uit.

Volgende week meer...

• 09 Januari 2010 - 21:11

Opa En Oma:

rene zul je alles goed schoon houden de hartelijke groeten voor jullie beiden

• 11 Januari 2010 - 07:58

Hanneke:

Hoi Kids,
    Ik ben vooral jaloers op het weer bij jullie.
    En op die stoel met dat uitzicht zou ik ook wel eens willen zitten.
    Veel plezier met duiken.

• 11 Januari 2010 - 19:08

Joch En Suus:

Hoi! Dat klinkt allemaal goed zeg. We zijn blij dat jullie goed zijn aangekomen. Veel leer-, zon,- en duik-plezier!. Geniet ervan, Blessings

• 12 Januari 2010 - 17:44

Maaike:

hoi jongelui

Leuke en spannende dingen hebben jullie in het vooruitzicht, maar ook best moeilijk om zo intensief met de anderen op te trekken. God heeft de voorbereidingen zo gezegend en zal ook in de rest groei en zegen geven. Groeten van de WZ.