De lessen zijn begonnen - Reisverslag uit San Pedro, Belize van Rene Waard - WaarBenJij.nu De lessen zijn begonnen - Reisverslag uit San Pedro, Belize van Rene Waard - WaarBenJij.nu

De lessen zijn begonnen

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg Rene

13 Januari 2010 | Belize, San Pedro

Na de introductie week overleefd te hebben, moeten we nu toch echt weer de schoolbanken in!
Elke week komt er een andere spreker en deze week hebben we Chris Toney.
Het is echt een super coole gast. Hij en zijn gezin zitten al 15 jaar in de zending en hebben zo'n 100 landen bezocht. We leren deze week veel over hoe elk mens anders naar de wereld/godsdiensten kijkt, over de vrije wil die we hebben en over verschillende wereldgodsdiensten. Elke dag begint met een uurtje aanbidding en soms doen we 'intercession' (geen idee wat het int nederlands is). Het komt neer op een uur bidden voor anderen.
Gisteren hebben we voor het eerst gedoken. En in de eerste duik kwamen we gelijk een school van 8 dolfijnen tegen! Dat was zoooooo cool! Verder is het wel even wennen, want het is geen egypte of asie. Er zijn veel minder vissen en er is ook veel minder kleur. Maar we beginnen het steeds leuker te vinden. Vandaag hebben we de eerste 2 van de 5 delen gehaald voor onze eerste duikcertificatie. Gelukkig begint het hier al een beetje warmer te worden. Want duiken in dat koude water is geen pretje!
We gaan nu snel weer aan het lezen, want we krijgen noooooit alles op tijd af!

• 14 Januari 2010 - 06:49

Rita:

Gaaf wat jullie allemaal meemaken!
    Geniet er van!

dikke kus voor jullie allebei

• 14 Januari 2010 - 07:32

Anko:

Hey studiebollen;-) Goed om te horen dat jullie het steeds leuker vinden...Geniet van je duikmomenten en succes met het lezen, leren en o ja vergeet elkaar niet he!! Gods zegen

• 14 Januari 2010 - 07:53

Irma:

Oooooo, die dolfijnen! Echt super zeg!
    Wanneer mogen we langs komen? ;-)
    kus!

• 15 Januari 2010 - 06:35

Aart:

Duiken in koud water is geen pretje, schaatsen op koud ijs dat is pas erg!!

• 15 Januari 2010 - 18:42

Joke:

ziet er niet verkeerd uit hoor die foto's!

groetjes, Joke

• 15 Januari 2010 - 20:17

Ineke Van Der Mede:

Hoi Renee en Marcella,
    Vond jullie site. Wat super elke week een andere spreker. Wat zullen jullie veel kunnen leren. Leuk om julie verslagen te kunnen lezen.
    Ik zie uit naar de volgende. Enne ....intercession is in het nederlands voorbede.
    Gods zegen en Zijn liefdevolle leiding en bescherming toegewenst.
    Ineke.

• 16 Januari 2010 - 10:19

Joch & Susi:

Heeeeeey!
    Wat gaaf allemaal!
    Super dat jullie het zo naar je zin hebben!
    En hoe mooi- die dolfijnen!!
    Hier gaat ook alles zijn gangetje. Vandaag is het weer wat warmer en ik hoop stiekem heel hard dat de lente binnenkort begint :S - hopen mag wel, hé!? :)
    Heel veel hollandse und deutsche groetjes van Joch en Susi*

• 16 Januari 2010 - 12:36

Kirsten:

He bro en sis;)

wat ontzettend gaaf inspanning en ontspanning:D geniet er van:D
    Enne, die gekleurde visjes komen misschien van zelf;)(als je ze er bij denkt(?))

x

• 18 Januari 2010 - 06:56

Hanneke:

Fijn om elkaar gesproken te hebben en we zien met verwachting uit naar jullie verdere belevenissen.
    Een dikke knuffel voor jullie beiden.

• 19 Januari 2010 - 13:33

Saskia Adoptie:

Hei Meissie,
    so you are an intercessor.
    Intercession is voorspraak.
    Je was aardig op weg.
    Leuk om te horen dat je zulke leuke ervaringen meemaakt.
    Ik ben trots op je.

Liefs Sas. A.