De 3e week al! - Reisverslag uit San Pedro, Belize van Rene Waard - WaarBenJij.nu De 3e week al! - Reisverslag uit San Pedro, Belize van Rene Waard - WaarBenJij.nu

De 3e week al!

Door: Marcella

Blijf op de hoogte en volg Rene

19 Januari 2010 | Belize, San Pedro

We zijn al bijna halverwege onze derde week. De tijd gaat zo ongelooflijk snel! Afgelopen week hebben we ons 2e duikbrevet gehaald. We zijn nu dus officieel Advanced Open Water Divers. We hebben onze eerste haai hier ontmoet tijdens een nachtduik. Erg leuk :)

Afgelopen zondag kreeg Rene last van oorpijn. Vandaag zijn we naar een Cubaanse dokter geweest. Die vertelde ons dat hij een keelontsteking, buitenoor- en middenoorontsteking heeft en dat ook zijn trommelvlies helemaal opgezwollen is. Hij heeft 4 verschillende soorten medicijnen gekregen en hij kan een week niet duiken. Gelukkig hebben we nog genoeg weken over om te duiken, dus we komen er wel overheen :)

Deze week hebben we ook weer een nieuwe spreker. Het thema is dit keer ' bijbelstudie'. We moeten hiervoor elke dag het hele boek Johannes lezen en uit ons hoofd leren wat in welk hoofdstuk staat. Dat neemt elke dag ruim 2 uur in beslag, dus we worden lekker bezig gehouden :) De spreker is echt heel gaaf! Hij kan geweldig alle bijbelverhalen vertellen en leert ons veel over hoe we het bijbellezen leuk kunnen maken en hoe we de bijbel beter kunnen begrijpen. Daarnaast heeft hij maandag verteld over het karakter van God als vader. Dat was erg indrukwekkend en heeft mij heel veel genezing gebracht. Vandaag was het thema dat God overvloedig wil geven (joh 10:10). Daar zijn we helemaal klaar voor :D

Het is ondertussen heel erg warm aan het worden hier. We hebben nog maar heel zelden regen en het is constant zo'n 30 graden. In de stad is het niet te harden. Maar gelukkig staat er hier aan het strand nog een klein beetje wind. Het schijnt alleen nog maar warmer te worden, dus bruin gaan we zeker worden ;)

Volgende week gaan we naar een andere YWAM basis in Belmopan (hoofdstad van Belize). We zijn erg benieuwd hoe dat gaat worden!

• 20 Januari 2010 - 07:55

Anko En Irma:

alweer de 3e week....tijd gaat echt snel! jullie vervelen je niet begrijp ik. Als je niet aan het studeren ben, dan haal je gewoon je duikbrevet;-) Vervelend van Rene zn keelontsteking, we gaan gewoon bidden voor genezing!! Studies zijn volgens mij erg leerzaam, dus als jullie in NL zijn dan plannen we ff een paar avonden in;-) Tof dat jullie het naar je zin hebben en we kijken uit naar je volgende verslag....(waarin staat dat Rene geen keelontsteking meer heeft) haha Hug van ons 2tjes

• 20 Januari 2010 - 08:02

Sjakie:

Hallo
    Rene van harte beterschap, want ja niet duiken dat schiet niet op maar je kan altijd nog even een stoelje pakken lijkt me erg vervelend
    Gods Zegen

• 20 Januari 2010 - 08:26

Opa En Oma:

rene van harte beterschap wat een mooie temperatuur om bonen en mais te zaaien

• 20 Januari 2010 - 09:22

Rita:

Heee luitjes:)

Rene, van harte beterschap!! en Marcella, ja zo wil ik ook wel studeren, hahaha

Heerlijk om elke keer jullie verslag te lezen

xxxxxxx

• 20 Januari 2010 - 10:00

Cur:

Oei! Hier vanachter mn pc in dit koude landje wordt ik wel een tikkeltje jaloers. Geniet van de tijd daar! Gods onmisbare zegen!

• 20 Januari 2010 - 12:20

Rilana:

Hey Marcella,

tjsa zo is studeren inderdaad niet erg. wat een leuk verhaal en ziet er allemaal goed uit.
    ik ga je belevenissen bijhouden hier vanuit het koude kikkerland. geniet ervan en blijf maar veel reisverhalen typen.

groetjes Rilana

• 20 Januari 2010 - 15:12

Kirsten:

I'm jealous!!!

• 20 Januari 2010 - 20:58

Marjon:

Heee Marcellaatje,
    Echt leuk om te zien die foto's !!
    Heb je je goed ingesmeerd ??
    Er paste natuurlijk niet zoveel in dat rugzakje van jullie ..
    X Marjon

• 24 Januari 2010 - 16:02

Huibert En Leonieke:

Hoi René en Marcella,

Leuk om zo jullie verslagen te lezen. Ben benieuwd of je dat schrijven al die tijd gaat volhouden...
    Fijn dat jullie zo met God bezig kunnen zijn. Geniet ervan om in Zijn aanwezigheid te zijn!

groeten,
    Huibert en Leonieke.
    p.s.(intercession = voorbede)

• 26 Januari 2010 - 22:55

Wilma Beekman:

Hoi oud collega,
    Leuk om te lezen hoe het met jullie vergaat. Fijn te lezen, dat het goed met jullie goed gaat. Alleen vervelend voor Rene met zijn oren. Hopen dat de medicijnen helpen. Geniet van jullie avontuur, en ik geniet van jullie verhalen. Groetjes van Wilma

• 27 Januari 2010 - 17:36

Femke:

Lieve Rene & Marcella,

Na lang zoeken heb ik de site gevonden. Geweldig om alles te lezen en dat alles goed met jullie gaat (behalve Rene zijn keelontsteking dan;)) Hier thuis in Ambacht missen we jullie wel heel erg, hoor! Ik zou echt zo naar Belize willen, in de kou heb ik het echt helemaal gehad. Ik wens jullie nog een hele fijne tijd doe, met de studies, de sprekers, het bidden en het studeren:P. Heel veel succes: God is bij jullie!!
    Liefs Femke