Nog 2 dagen..... - Reisverslag uit San Pedro, Belize van Rene Waard - WaarBenJij.nu Nog 2 dagen..... - Reisverslag uit San Pedro, Belize van Rene Waard - WaarBenJij.nu

Nog 2 dagen.....

Door: Marcella

Blijf op de hoogte en volg Rene

20 Maart 2010 | Belize, San Pedro

Afgelopen week was Dean Sherman onze spreker over geestelijke strijd. Het was heel erg interessant om de 'geestelijke strijd' een keer van een andere kant te horen. Het belangrijkste dat we geleerd hebben, is dat niet alles óf van God is óf van satan. Mensen hebben ook een eigen verantwoordelijk. Zo hoeft een ongeluk niet altijd wat te betekenen. Het kan gewoon een ongeluk zijn. Het was goed om de geestelijke wereld in een realistischer perspectief te zien.

Nu zijn we hard bezig met de voorbereidingen voor outreach. Afgelopen week hoorden we dat we aanstaande dinsdagochtend al vertrekken naar India. De reis er naartoe gaat alleen wel wat tijd kosten.
We gaan dinsdagochtend om half 7 hier weg. Dan nemen we een watertaxi naar de stad en vanaf de stad een watertaxi naar de Mexicaanse grens. Daar nemen we een bus die ons in 5-6 uur naar Cancun brengt. Daar overnachten we 1 nacht op de YWAM Base, waarna we naar Bangkok, Thailand vliegen. Daar blijven we ongeveer een week om onze visa's te regelen voor India. Dat wordt dus heel veel sightseeing en goedkoop shoppen :D
Na die week zullen we eindelijk naar India vliegen. De eerste 2 weken zullen we in Puna (vlakbij Mumbai) gaan werken in een weeshuis. Daarna is de tijd nog helemaal open en zullen we gewoon gaan kijken waar God ons wil hebben. Het plan is wel om in Delhi iets te gaan doen tijdens de outreach, maar je weet maar nooit hoe die plannen uitwerken ;)
Wat we hebben gehoord over India was wel een beetje een shock. Ze hebben geen normale toiletten, maar alleen een gat in de grond. Eten doe je met je handen, want bestek kennen ze niet. Daarnaast zijn er heel erg veel gedragsregels. Je linkerhand in onrein dus daar mag je niemand mee aanraken. Daarnaast mogen je voeten nooit naar iemand wijzen, want dat wordt gezien als een belediging. Je moet dus overal op letten! Maar daar wennen we vast snel aan.
We zijn benieuwd of dit allemaal in werkelijkheid ook zo is...

We zullen in India de lokale kleding gaan dragen. Dus er zijn grappige foto's in aantocht ;) We weten nog niet hoe vaak we toegang tot internet hebben, dus het kan een tijdje duren voordat we weer een blog posten.

Voor nu, op naar het avontuur!

• 20 Maart 2010 - 15:31

Hanneke:

Ha lieve avonturiers
    Dat is weer eens wat anders. Weg met al die Nederlandse regeltjes, gewoon wildplassen. Eten, daar heb je je handen voor gekregen. Daar gaat je opvoeding.
    Maar het blijft dus spannend. Waar komen we terecht na die 2 weken? Ik zie toch steeds die weeskinderen voor me. Mooie plek om je liefde uit te delen.Gods zegen. Veel liefs, Hanneke

• 20 Maart 2010 - 19:12

Femke:

Spannend zeg, het komt nu wel lekker dichtbij! Passen jullie ook op voor overstekende koeien? :) Die zijn heilig in India, dat weet ik nog van mijn geschiedenisboeken in groep 7. Overigens vind ik eten met je handen helemaal niet erg hoor:) Hoef je minder af te wassen! Ik denk inderdaad dat we voorlopig niets van jullie horen, maar ik zie al uit naar jullie volgende verslag!
    Gods zegen!
    Liefs, Femke

• 22 Maart 2010 - 07:45

Anko En Irma:

Nou volgens mij heeft Rene echt geen moeite om met zijn handen te eten toch? ;-) en Marcella, je moet je gewoon laten voeren door Rene! Maar wel spannend wat jullie de komende weken gaan zien, horen en mogen uitdelen! Heel veel zegen en liefs van ons 2tjes..

• 22 Maart 2010 - 08:28

Irma:

Erg leuk om jullie even aan de telefoon gehad te hebben!

• 22 Maart 2010 - 13:55

Opa En Oma:

een goede reis toegewenst en we hopen dat jullie bewaart mogen worden met oma gaat het weer wat beter ze mag binnen met een kruk lopen verder de hartelijke groeten

• 23 Maart 2010 - 19:58

Mart, Corine En Palm:

Hey R&M, wel heftig al die cultuurshocks! Kunnen jullie ooit nog wennen aan al die luxe in Nederland? Goeie reis, leuke week en voor straks:

Be bold, be strong and God bless!