Orientatieweek - Reisverslag uit San Pedro Town, Belize van Rene Waard - WaarBenJij.nu Orientatieweek - Reisverslag uit San Pedro Town, Belize van Rene Waard - WaarBenJij.nu

Orientatieweek

Door: Marcella

Blijf op de hoogte en volg Rene

11 September 2010 | Belize, San Pedro Town

De eerste week voor de studenten zit er bijna op. Afgelopen dinsdag kwamen 30 studenten aan. Woensdag kwam er nog 1 aan. De eerste dag hebben we we ze vooral wegwijs gemaakt op de basis en ze verder hun gang laten gaan. Natuurlijk zaten ze allemaal heel de middag in het zwembad om een beetje af te koelen.
Woensdag begon de echte orientatieweek. We hebben vooral veel teambuilding en icebreakers gedaan. Verder hebben we geprobeerd iedereen uit te leggen hoe alles op de basis werkt, zonder ze helemaal te overladen met info.
Donderdagavond was het getuigenissenavond. Het is altijd super gaaf om te horen waar alle studenten vandaag komen en hoe ze uiteindelijk hier terecht zijn gekomen. Het was ook super intens. Er waren heel veel studenten met een hele heftige achtergrond. Veel meisjes die misbruikt zijn, veel studenten die alcohol en drugsverslaafd zijn geweest. Sommige verhalen waren dus best heftig om te horen!
Vrijdagochtend was super heftig. veel studenten hadden het gevoel dat ze niet over alles eerlijk en open waren geweest. Dus gaven we ze ruimte om alles te vertellen wat op hun hart was. Het was echt heel erg bijzonder. Zoveel mensen die naar voren kwamen om iets te vertellen dat ze nog nooit iemand anders hebben verteld. Wow, dat was echt super bijzonder! Nadat iemand wat gedeeld had, kwam iedereen naar voren om voor deze persoon te bidden. Zo cool dat dit al op de 3e dag van de DTS kon. Dat beloofd wat voor de komende weken!
Vandaag zijn we begonnen met de workduties. René geeft leiding aan een aantal studenten die onderhoud doen op de basis en ik heb een groep getraind die boodschappen gaat doen in de stad. Het ging echt super goed. We voelen ons eigenlijk best een beetje trots op onze studenten ;)

Maandag komt de eerste spreker hier. Peter Warren, de basis van de YWAM basis in Denver zal spreken. We hebben super veel zin om hem weer te zien. Maandag zal ook homeschooling weer gaan beginnen, dus dan wordt ons hele programma weer anders.

Morgen gaan we voor het eerst in hele lange tijd weer duiken, dus daar hebben we super veel zin in. Daarna gaan we proberen een beetje rust te krijgen, want deze week was echt slopend. Heel gaaf, maar ook heel erg vermoeiend.

• 12 September 2010 - 08:43

Dennis En Kirsten:

Wow en wij mogen gewoon op bezoek komen!! We zijn zo benieuwd!

• 12 September 2010 - 10:02

Hanneke:

Kunnen we niet mee? Heerlijk om zulke studenten te hebben. Lach huil spring dans geniet met zo'n mooie groep
    Dikke knuffel

• 12 September 2010 - 11:10

Anko & Irma:

Wow, super gaaf wat jullie allemaal meemaken! Wat moeten jullie genieten.
    Hoe was het duiken? Mooie dingen gezien?
    Dikke kus en veel zegen

• 22 September 2010 - 09:34

Anko & Irma:

hey volgens mij was marcella gisteren jarig toch? Van Harte gefeliciteerd! kadootje komt later wel;-) hoe ist met jullie? Hug van ons 2tjes