De storm is weer gaan liggen... - Reisverslag uit San Pedro Town, Belize van Rene Waard - WaarBenJij.nu De storm is weer gaan liggen... - Reisverslag uit San Pedro Town, Belize van Rene Waard - WaarBenJij.nu

De storm is weer gaan liggen...

Blijf op de hoogte en volg Rene

08 Augustus 2012 | Belize, San Pedro Town

Gisterenochtend begon het te regen en dat is eigenlijk tot een uur geleden niet opgehouden. Het was ongelooflijk hoeveel regen er tegelijk uit de lucht kon vallen. Er waren hier veel te veel gekke toeristen op het strand die een erg natte strandwandeling aan het maken waren. We hadden maandag al een groot deel van de ramen dichtgetimmerd en alle kostbare spullen in vuilniszakken gewikkeld. Dus we waren er 's ochtends al helemaal klaar voor.
Tijdens het avondeten lieten de modellen online zien dat de storm aan land aan het komen was, maar wij hadden nog bijna nergens last van. De zee was wel hoger dan normaal, maar er was nou niet echt heel veel wind. Pas tegen middernacht begon het eindelijk wat meer te waaien. Maar om nou te zeggen dat het orkaan kracht was? Het viel dus allemaal enorm mee! De orkaan is een stukje ten noorden van ons aan land gekomen, maar heeft naast een hoop regen niet heel veel gedaan.

Vanmiddag is het gestopt met waaien en het miezert alleen nog wat af en toe. Voor zover we kunnen zien hebben we helemaal geen schade.

Wow, God heeft ons duidelijk weer een keer beschermd tegen de storm! We hadden niet gedacht dat het zo erg mee zou vallen.

Morgen gaan we aan het uitpakken van alle spullen beginnen en kunnen al het hout weer van de ramen. Voor nu blijven we nog lekker even binnen.

Heel erg bedankt voor iedereen die met ons mee gebeden heeft en aan ons gedacht heeft!

• 09 Augustus 2012 - 18:51

Aart En Hanneke:

Gaaf.....kracht van gebed. Veel succes met uitpakken en harken.
    Dikke kus!